Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
online magazin
online magazin
A push értesítések használata nagyszerű módját képezi annak, hogy az üzenetünket közvetlenül tudjuk eljuttatni a felhasználókhoz, hogy elköteleződésre ösztönözzük őket, és konverziónövelést érhessünk el.
Ahhoz azonban, hogy a legtöbbet hozhassuk ki ebből a rendkívül hatékony marketing eszközből, elengedhetetlen az alkalmazásuk során elért eredmények nyomonkövetése. Segítségképpen a mai cikkünkben megmutatjuk, hogy melyek azok a legfontosabb mutatók, amelyekre ilyenkor fókuszálni kell.
A push értesítéseket csak akkor tudjuk használni, ha a felhasználók feliratkoznak rájuk. Amennyiben ezt nagy arányban teszik meg az már egy biztató jel a kampányunk eredményességét tekintve.
De emellett még az is jelzésértékű lehet, ha a felhasználók a feliratkozás után egyből leiratkoznak. Ez ugyanis azt jelezheti, hogy túl sok értesítéssel bombáztuk őket, vagy az az adott üzenet irreleváns volt a számukra. Továbbá jelentheti azt is, hogy túl gyakran vagy nem megfelelő időpontban küldtük az értesítéseket. Ennek értelmében érdemes a feliratkozási arány mellett a leiratkozási arányt is figyelemmel kísérni.
Ez a mérőszám megmutatja, hogy az elérhető felhasználók hány százaléka foglalkozik ténylegesen az általunk kiküldött üzenetekkel. Arra azonban fontos ügyelnünk, hogy az itt kapott pozitív eredményeket ne vegyük készpénznek. Hiszen az, hogy a felhasználók rákattintottak az értesítésünkre, és böngészni kezdtek a weboldalunkon, még nem jelenti feltétlenül azt, hogy vásárolni is fognak.
A push értesítések konverziós arányának (= az elért felhasználók hány százaléka vásárolt valamit) nyomon követésével felmérhetjük, hogy az általunk küldött üzenetek mennyire segítenek a kampány központi céljának támogatásában.
Ha a számaink kielégítőek, akkor az annak a jele, hogy a push értesítéseink relevánsak, és megfelelően lettek megfogalmazva illetve időzítve, amelynek köszönhetően hatékonyan használhatók a jövőben konverziónövelés céljából. Abban az esetben viszont, ha az eredmények csalódáskeltők, akkor érdemes visszaülni a tervezőasztalhoz, hogy újraszegmentáljuk a felhasználókat, vagy kreatívabb üzeneteket fogalmazzunk.